Confiant en valors segurs com ara el sector de l’automoció i, alhora, apostant per les novetats, la fira exproReus ha tingut, aquest dissabte, una jornada clau després que el passat 8 d’octubre obrís portes la 45ª edició. Pel matí, un gran nombre de famílies passejaven indolentment pels estands de cotxes per tal de consultar les ofertes que s’ofereixen i poder admirar els models més luxosos i de major cilindrada. Menys concorreguts eren els espais interiors de la fira que confiaven en el poder d’atracció de la tarda per omplir el recinte i en la variada oferta gastronòmica per esdevenir l’èxit habitual.
Tot i haver programat diferents sessions informatives sobre l’elaboració de rebosteria creativa, la tercera edició del certamen Cupcake Reus s’ha observat força reduïda respecte a l’anterior. Amb tan sols quatre estands (de procedència barcelonina, reusenca, tarragonina i vallenca) respecte a la dotzena de l’edició del 2014, aquest negoci sembla que ha tocat sostre i, malgrat que atreu curiosos, mobilitza menys consumidors. Tot i així, l’oferta dels espais presents va ser atractiva i molt enfocada a la didàctica sobre aquesta matèria. També en el ram de la gastronomia, la tarda ha estat l’espai per un 'showcooking' del mestre xocolater Adam Sàez.
En un altre ordre econòmic molt diferent, la Xarxa d’Espais Coworking del Camp(XECC) integrada per 4 iniciatives (Espai La Magrana de Valls, VaporLab de Reus, el Taller de La Selva del Camp i La Caravana de Tarragona) reivindicaven aquesta nova manera de col·laborar professionalment. Segons Coia Domingo, integrant de VaporLab, l’exproReus és “una oportunitat de donar a conèixer la nostra filosofia que es basa en aprofitar sinèrgies i treballar col·laborativament”. D’aquesta forma, Domingo ha explicat que, fins i tot, el mateix estand de la XECC havia estat una aposta per mostrar totes les aportacions i el que representa la seva manera de fer.
Oci, lleure, curiositat i negoci es barrejaven pels passadissos de la més tradicional de les fires reusenques. Una trobada que, alhora, sempre sorprèn amb alguna de les seves apostes però que es basa en una oferta que el reusenc sempre reconeix com a pròpia.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics