Més de 300 estudiants de segon cicle d’ ESO participaran en el projecte Teens' Lab de BASF. Una iniciativa que es desenvolupa en col·laboració amb el projecte educatiu APQUA (Aprenentatge de Porductes Químics), on diversos grups d'alumnes experimenten amb la química als laboratoris de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química (ETSEQ) de la URV.
Isabel Gómez, membre del departament de comunicació de BASF, explica que es tracta d’un projecte iniciat a Alemanya i que "des de la planta de Tarragona, s’ha adaptat a nivell local”. Gómez afegeix que l’ objectiu de la iniciativa és “despertar -en aquests joves- la vocació científica” i promoure l’estudi de la química de cara al Batxillerat.
L’activitat ha estat batejada amb el nom de 'El laberint de substàncies', on els alumnes experimenten amb 15 substàncies desconegudes. A partir d’un seguit de proves -tast, olor, aspecte, densitat, ph o soludibilitat- estan guiades per un monitor i amb la seva ajuda els joves han de descobrir de quina substància es tracta. Després de l’experiment, que es duu a terme a la facultat de químiques de la URV situada al Campus Sescelades, els estudiants fan una visita en autobús pel centre de producció de l’empresa química per conèixer i entendre la importància de la química en la vida diària.
Les jornades van començar dilluns passat i duraran dues setmanes. En total, hi participaran 10 centres de Tarragona, Reus, Vila-seca, la Canonja i el Morell.
El Sant Josep de Reus, la quarta escola que participa a la iniciativa
Els alumnes del Col·legi Sant Josep de Reus van passar ahir pel laboratori de l'ETSEQ de la URV. Rosa Carrasco, professora de la matèria a l’escola, explica que la iniciativa "és una gran oportunitat pel centre per apropar la indústria química i el món universitari a l’escola. Aquesta professora de secundaria explica que ha estat difícil poder participar en el projecte. “Ja ho vam demanar l’any passat però no ha estat fins aquesta segona edició quan hem tingut l’oportunitat de fer-ho", afegeix Carrasco.
L’Enric i l’Anna són dos dels alumnes que van participar ahir en el projecte. Aquesta és la primera vegada que treballen en un taller de química i expliquen que l’activitat “és molt interessant, tot està molt pautat però és difícil recordar-se del nom de tots elements”.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics