Tres arts, la literatura, la música i la dansa, es van fusionar i van abraçar un nombrós públic durant el dissabte a Cornudella. La novena edició de la Jornada Literària va sorprendre per la seva originalitat, la creativitat i per usar diferents recursos estètics, que van ser del grat del prop del centenar de persones que van omplir el claustre del rebatejat com a Casal Jaume I, l'edifici de la Biblioteca Municipal.
Foren sis els autors convidats a la vetllada que cada any organitza l'escriptor cornudellenc Jesús Maria Tibau, autors del Camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre -Tibau manté la tradició de les jornades d'unir literàriament els dos territoris-, però també del País Valencià o de Barcelona. El mediàtic Víctor Amela era un atractiu força poderós per aquesta edició.
La jornada començava davant de l'Ajuntament amb una ruta literària amb lectures de microcontes de diferents autors, aquesta espcialitat que conrea Tibau, endolcits amb una actuació al saxo de Gerard Marsal. Quatre punts escollits de Cornudella per a una ruta a la que ja s'hi sumaren unes 50 persones. Arribats al Casal Jaume I, tocava la presentació dels autors i la seva darrera obra publicada. Eren Emili Gil ('Tenebra'), Fe Ferré ('Alquímia de paraules'), Víctor Amela ('La filla del capità Groc'), Anna Moner ('El retorn de l'hongarès'), Joaquim Biendicho ('L'altre') i el propi Tibau ('No és la derrota sinó el vent').
Cada presentació anava acompanyada del recitat d'un fragment de l'obra i de l'actuacio al saxo i a la flauta travessera del Gerard Marsal. Aleshores es produí un miratge amb l'actuació en dansa d'Alhazar, una reputada ballarina que es passeja per diferents escenaris del món i des de Reus ha donat a conèixer la dansa del ventre. Els autors relataven la gènesi de la seva obra -Amela recordava la relació familiar del gueriller carlí del Forcall, anomenat 'Groc'-, la intenció que li han buscat i Tibau coincidia que els lectors sovint llegeixen les novel·les i els contes de manera prou diferent dels seus autors.
La jornada al Casal havia arrencat amb un exercici de taumatúrgia tribal, quan Emili Gil emplaçava el públic a posar-se d'empeus, donar-se la mà i repetir paraules màgiques.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics