Dissabte, 23 de Gener de 2021

Una eina advertirà els hotels de la Costa Daurada sobre la imatge i opinions que susciten a Internet

L'aplicació 'E-Reputació' s'adreça especialment a aquells establiments que no tenen recursos per atendre els comentaris dels usuaris publicats a les principals plataformes d'Internet

14 d'Octubre de 2016, per ACN
  • Presentació de l'eina 'E-Reputació'

    ACN

Molts establiments no poden estar al cas de tots els comentaris que es generen a les plataformes d'Internet. El territori, conscient que l'opinió d'un usuari pot marcar la imatge d'un establiment i condicionar futures reserves, ha dissenyat una aplicació perquè els hotels i càmpings, especialment els més petits, puguin vetllar per la seva reputació. Precisament amb el nom d''E-Reputació', el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha enginyat aquesta eina que avisarà l'establiment en qüestió a l'instant de qualsevol comentari despectiu penjat a TripAdvisor i Booking i també li elaborarà un informe mensual més detallat de totes les opinions generades.

Aquest servei gratuït i voluntari, que tractarà la informació de forma confidencial, s'adreça als més de 600 allotjaments del territori, si bé està pensat per aquells que no tenen la capacitat econòmica i tècnica per gestionar-s'ho. Després d'un pla pilot amb una quinzena d'allotjaments, l'aplicació es posa en marxa i aquest novembre ja es podran remetre els primers informes.

"És estupend", ha afirmat Mercedes Broto, directora comercial de CYE Holiday Centre, un dels hotels participants al pilot. "Nosaltres som una empresa petita i no tenim tants recursos com per encarregar-ho; ho fèiem manualment a final d'any i enguany ja no caldrà", s'ha congratulat l'empresària. Fa tres anys tenien 100 opinions. Ara ja sumen 700. Han intentat contestar personalment totes les opinions, una per una, però només n'han pogut respondre un 40% del total d'opinions. "Internet s'ha convertit en el boca a boca modern del client, si tens cura de la reputació en línia, es veu reflectit en les vendes al 100%", conclou la subdirectora d'aquest hotel.

Prenent de referència les principals plataformes, Trip Advisor i Booking, l'eina 'E-Reputació' emetrà una alerta directa a l'establiment adherit cada cop que un usuari hi pengi una opinió negativa sobre aquest. Des de la Diputació s'aconsella el 'feedback', és a dir, que l'hotel respongui sempre aquest tipus de comentaris. A part, es prepararà un informe complet sobre tots els comentaris, notes i perfil d'usuaris, amb una periodicitat mensual, comparant les valoracions amb el mes anterior i amb l'any anterior, i incloent tot tipus de gràfiques i taules detallades. L'aplicació també vol ser útil per a gestors de destinacions que tindran accés a dades generals.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges