Dijous, 21 de Novembre de 2024

L'Oficina d'Informació al Consumidor del Priorat atén més de 90 consultes i 50 reclamacions el 2016

En la majoria de casos, el servei va resoldre les consultes a favor dels consumidors

15 de Març de 2017, per Redacció
  • Seu del Consell Comarcal del Priorat

    Cedida

L'Oficina d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Priorat va atendre més de 90 consultes i 50 reclamacions durant el 2016. La majoria de consultes estaven relacionades amb els serveis de telecomunicacions, la llei de garantia i compres i el subministrament de serveis energètics bàsics (llum, aigua i gas). Bona part de les més de 50 reclamacions que el servei va tramitar estaven dirigides al sector de les telecomunicacions (telefonia i internet), que és el que genera més requeriments. De les reclamacions tramitades i resoltes, 23 van donar la raó al consumidor, dues es van tancar sense acord i dues més es van traslladar a organismes externs, donat que la mediació amb l'empresa no va prosperar.

El servei també va tramitar vuit arbitratges, durant el 2016, amb la finalitat de resoldre, amb caràcter vinculant i de manera ràpida i gratuïta, les diferències sorgides entre empreses i consumidors. Dels arbitratges resolts, tres van afavorir al consumidor i un a l'empresa. A més, des de principi d'aquest any, l'oficina ja ha atès 18 consultes i tramitat set reclamacions.

La tècnica de consum del Consell Comarcal, Sílvia Argiles, incideix en què el primer que ha de fer l'usuari és reclamar a l'empresa i "si la resposta d'aquest no el satisfà, llavors pot adreçar-se a l'oficina, on el podrem informar, assessorar i ajudar-lo amb la seva reclamació", ha assegurat la tècnica. "En altres casos, i per qualsevol consulta o problema, recomanem als usuaris que vinguin directament a l'oficina, on els atendrem en allò que els sigui necessari", en paraules d'Argiles.

L'Oficina d'Informació al Consumidor del Priorat ha fet públiques aquestes dades del servei durant el 2016, coincidint amb el Dia Mundial dels Drets del Consumidor, el 15 de març.

El servei, a més de l'atenció personalitzada en temes de consum, també organitza xerrades informatives a petició d'institucions i entitats. Durant el 2017, ja s'han dut a terme dos. Una d'elles s'ha realitzat a Porrera, sobre temes de consum, i una altra a Falset, amb la col·laboració d'ADICAE i centrada en les clàusules sòl, el retorn d'imports de notaria per hipoteques i els índexs de referència dels préstecs hipotecaris (IRPH). Les institucions o entitats interessades a organitzar xerrades de consum poden adreçar-se a l'oficina comarcal presencialment, per telèfon al 977 83 01 19 o al correu electrònic.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics