Dilluns, 06 de Maig de 2024

L’Ajuntament desenvolupa el sistema de cartes de serveis per informar la ciutadania

Es podran consultar al Portal de Transparència

22 de Desembre de 2016, per Redacció
  • Montserrat Flores, durant la roda de premsa de presentació de les cartes de serveis

    Cedida

L’Ajuntament de Reus ha iniciat un nou projecte en el marc de la política de transparència i bon govern, amb la implantació del sistema de cartes de serveis. Es tracta de documents amb els quals la corporació municipal informa la ciutadania sobre els serveis que presta, com ho fa i els compromisos de qualitat i eficàcia que assumeix, alhora que informa sobre quines mesures pren per avaluar el resultat d’aquests compromisos i com la ciutadania pot participar en la millora de les prestacions.

Montserrat Flores, regidora de Participació, Ciutadania i Transparència, afirma que les cartes de serveis "són instruments de gestió centrats en la satisfacció de la ciutadania en relació a la prestació de serveis de qualitat". Els sistema de cartes de serveis ve impulsat per la legislació catalana sobre transparència i bon govern on s’estableix que els Ajuntaments han d’incloure les cartes dins els marc regulador dels serveis públics bàsics.

Les cartes tenen naturalesa reglamentària i són vinculants per a l’administració i, per tant, poden ser invocades per la ciutadana en qualsevol reclamació relacionada amb la prestació dels serveis que s’hi descriuen. Fins al moment, el ple de l’Ajuntament ha aprovat la Carta de Serveis d’Aigües de Reus (4 de març de 2016), la Carta de Serveis del Serveis Bàsic d’Atenció Social (2 de novembre de 2016) i la Carta de Serveis del Serveis de Transport públic col·lectiu de viatgers (19 de desembre de 2016). Actualment, s’està treballant en les cartes dels Serveis Funeraris, i pròximament s’iniciaran els processos per elaborar les cartes dels serveis que presta l’Ajuntament, piroritzant aquells serveis que la legislació entén com a bàsics.

El procés d’elaboració de les cartes de serveis és transversal. Cada àrea de l’Ajuntament és responsable de treballar, complir i fer el seguiment del compliment dels compromisos assumits. Tanmateix, totes les cartes segueixen una estructura i comparteixen filosofia. Per aquest motiu, totes les cartes presenten una bateria de compromisos i indicadors per avaluar el seu compliment, i preveuen la publicació d’aquests indicadors de compliment al Portal de Transparència de l’Ajuntament.

Les mateixes cartes indiquen que per avaluar la qualitat dels serveis públics, no només es tindran en compte els indicadors previstos en les cartes també la participació que la ciutadania tingui a través dels canals previstos en la carta i a través d’una enquesta anual de satisfacció dels usuaris. El resultat de l’enquesta de satisfacció i les millores del servei dutes a terme com a resultat d’aquestes avaluacions, també seran publicades al Portal de Transparència. Les cartes preveuen una revisió del seu contingut, cada 2 anys.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Juan Antonio Carricondo Oyonate  22 de Desembre de 2016

I medi ambient i neteja?

Els temes de medi ambient, arbrat, manteniment de voreres, clavegueres, neteja i manteniment dels serveis d'enllumenat, entre altres, haurien de ser prioritaris. Cal incidir en els entorns ciutadans.

Reportatges