L'Ajuntament de Reus ha piublicat al perfil del contractant la licitació del contracte d'obres per a la millora del pont sota de la via del tren que dona accés al barri Gaudí. El contracte surt al concurs públic amb un pressupost de licitació de 575.456,36 euros (IVA inclòs). El projecte que s'executarà "millora la il·luminació, redueix sorolls i millora la seguretat de trànsit de vianants i bicicletes", segons s'ha apuntat des del consistori. El projecte ha estat validat per Adif, titular del pas inferior, pas previ per tal que l'Ajuntament hagi pogut licitar el contracte d'obres.
La licitació fixa un termini de quatre mesos a comptar a partir de la data de formalització del contracte d'obres. L'alcalde, Carles Pellicer, ha afirmat aquest dijous que "finalment podem engegar unes obres molt reivindicades pels veïns del barri Gaudí, i que donen resposta a totes les seves demanes: millor connectivitat, més llum, menys soroll i més seguretat, tant viària com ciutadana".
La regidora d'Urbanisme i Mobilitat, Marina Berasategui, ha afegit al seu torn que "el projecte respon al compromís del govern amb la mobilitat sostenible i la pacificació del trànsit, amb la construcció del carril bici, l'espai per a vianants aïllat i segur i la limitació de la velocitat a 30km/h".
La secció transversal del pas inferior és de 12 metres d’amplada.
Es preveu fer una única vorera per als dos sentits pels vianants de 2,65 metres. Entre la calçada i la vorera de vianants s’instal·larà una barana metàl·lica d'1,30 metres d’alçada. Els dos passos de vianants, un en cada costat del pas inferior, s’elevaran respecte de la calçada per fer més còmode i segur el creuament.
S'han dissenyat dos carrils per a bicicleta a banda i banda, d'1,5metres d'amplada cadascun. Entre el carril bicicleta i la calçada, s’instal·len elements separador de polietilè. Pel que fa a la calçada, se n'han previst dues, de 2,85 metres; una per a cada sentit de la marxa. La velocitat màxima per els vehicles que circulin per la calçada serà de 30km/h.
Un dels "problemes més incòmodes per als vianants, és el soroll provocat pels vehicles", s'ha apuntat des de l'Ajuntament. Aquesta situació s’intentarà millorar reduint la velocitat màxima de circulació i amb la instal·lació d’un revestiment acústic amb panells d'acer vitrificat fono-absorbents a les parets laterals, i uns panells transversals.
A les parets laterals es col·locarà a 2,5 metres de terra, i fins a tocar al sostre material fono-absorbent de 2 metres d'alçada al llarg de tot el túnel. També es col·locaran panells de fibra absorbents suspesos de sostre. Aquests estaran pintats amb els colors que l'arquitecte Ricard Bofill va dissenyar els blocs del barri Gaudí.
Es renovarà tota la il·luminació del pas, incorporant-hi cinc projectors led a les bigues del túnel. També es preveu la instal·lació de 36 punts de llum de tipus led fixats amb suports a la paret per sota dels panells fono absorbents. Finalment, també es preveu la instal·lació de punts de llum a les dues entrades del pas, sota les vies, "a fi que il·luminin les voreres, evitant l’enlluernament als vehicles de calçada, fins i tot amb la col·locació als projectors d'orelleres per evitar el possible enlluernament", s'ha precisat per part de fonts municipals.
La licitació fixa un termini de quatre mesos a comptar a partir de la data de formalització del contracte d'obres. L'alcalde, Carles Pellicer, ha afirmat aquest dijous que "finalment podem engegar unes obres molt reivindicades pels veïns del barri Gaudí, i que donen resposta a totes les seves demanes: millor connectivitat, més llum, menys soroll i més seguretat, tant viària com ciutadana".
Una imatge actual de l'estat del pont Foto: Reus.cat
La regidora d'Urbanisme i Mobilitat, Marina Berasategui, ha afegit al seu torn que "el projecte respon al compromís del govern amb la mobilitat sostenible i la pacificació del trànsit, amb la construcció del carril bici, l'espai per a vianants aïllat i segur i la limitació de la velocitat a 30km/h".
La secció transversal del pas inferior és de 12 metres d’amplada.
Els detalls
Es preveu fer una única vorera per als dos sentits pels vianants de 2,65 metres. Entre la calçada i la vorera de vianants s’instal·larà una barana metàl·lica d'1,30 metres d’alçada. Els dos passos de vianants, un en cada costat del pas inferior, s’elevaran respecte de la calçada per fer més còmode i segur el creuament.
S'han dissenyat dos carrils per a bicicleta a banda i banda, d'1,5metres d'amplada cadascun. Entre el carril bicicleta i la calçada, s’instal·len elements separador de polietilè. Pel que fa a la calçada, se n'han previst dues, de 2,85 metres; una per a cada sentit de la marxa. La velocitat màxima per els vehicles que circulin per la calçada serà de 30km/h.
Un dels "problemes més incòmodes per als vianants, és el soroll provocat pels vehicles", s'ha apuntat des de l'Ajuntament. Aquesta situació s’intentarà millorar reduint la velocitat màxima de circulació i amb la instal·lació d’un revestiment acústic amb panells d'acer vitrificat fono-absorbents a les parets laterals, i uns panells transversals.
A les parets laterals es col·locarà a 2,5 metres de terra, i fins a tocar al sostre material fono-absorbent de 2 metres d'alçada al llarg de tot el túnel. També es col·locaran panells de fibra absorbents suspesos de sostre. Aquests estaran pintats amb els colors que l'arquitecte Ricard Bofill va dissenyar els blocs del barri Gaudí.
Es renovarà tota la il·luminació del pas, incorporant-hi cinc projectors led a les bigues del túnel. També es preveu la instal·lació de 36 punts de llum de tipus led fixats amb suports a la paret per sota dels panells fono absorbents. Finalment, també es preveu la instal·lació de punts de llum a les dues entrades del pas, sota les vies, "a fi que il·luminin les voreres, evitant l’enlluernament als vehicles de calçada, fins i tot amb la col·locació als projectors d'orelleres per evitar el possible enlluernament", s'ha precisat per part de fonts municipals.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics