Diumenge, 15 de Setembre de 2024

L'escola La Vitxeta millora els seus patis

La iniciativa disminuirà els conflictes propis d'uns espais sense massa opcions de joc, ni racons màgics, ni tan sols ombra

11 de Maig de 2016, per Redacció
  • Imatge d'una de les jornades de pati que s'han organitzat

    Cedida

A l'Escola La Vitxeta de Reus durant tres cursos s'ha estat treballant per un projecte de transformació dels patis de l'escola, anomenat 'La Vitxeta es mou pel pati', que enguany ja s'ha pogut materialitzar en dues jornades matinals de diumenge en què pares, mares, mestres i alumnes "ens hem mogut per un pati diferent".

Des de la Vitxeta de Reus anima altres escoles de la zona a seguir aquesta línia: la Comissió del pati, formada per mestres i pares i mares de l'escola, juntament amb tota la Comunitat Educativa (equip directiu i claustre de mestres) i l'AMPA, i en col·laboració amb l'Ajuntament de Reus, fa temps que es coordina per convertir els espais exteriors de l'escola en escenaris educatius. "Volem un espai exterior que esdevingui un escenari diversificat de propostes on la natura i el mobiliari proposin espais que parlin per si mateixos", manifesten des de l'escola.

Espais i atmosferes on petits i grans puguin actuar, crear, imaginar i descobrir, tot per cobrir les mancances que tenien els patis i per disminuir els conflictes propis d'uns espais sense massa opcions de joc, ni racons màgics, ni tan sols ombra. Des de la comissió, tenint en compte les opinions de petits i grans, i d'experts en la matèria, s'han planificat tot un seguit d'actuacions, com ara crear zones d'ombra i de joc amb vegetació, sorrals, cuinetes, pissarres, espais de trobada i descans (amb taules i bancs), jocs didàctics com carreteres i peces d'escacs, entre altres futures actuacions.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges