Dilluns, 06 de Maig de 2024

L'increment dels visitants francesos no compensa la baixada del turisme rus a Reus

El Gaudí Centre ha registrat un 26% menys de visitants durant aquest estiu

19 d'Octubre de 2015, per Redacció
  • El turisme rus segueix sent el més nombros a Reus, per davant del francès, al segon lloc

    Reusdigital.cat

El turisme francès s'ha revelat aquest estiu de 2015 com un dels més sòlids a la ciutat de Reus, juntament amb el d'origen estatal, d'acord amb les estadístiques dels equipaments que gestiona l'Agència Reus Promoció, que són el Gaudí Centre, l'Institut Pere Mata i la Casa Navàs. En un context general en el qual el mercat rus ha experimentat una important davallada arreu de la Costa Daurada, tot i que continua essent el principal mercat en volum de turistes que visiten Reus, els turistes francesos es consoliden entre els més fidels a la ciutat de Reus.

Les dades amb què treballa l'Agència Reus Promoció parteixen del nombre real de visitants que han passat de l'1 de juny al 31 d'agost pel Gaudí Centre, pel complex modernista de l'institut psiquiàtric Pere Mata i per l'edifici monumental de la Casa Navàs, aquestes dues darreres obres realitzades per l'arquitecte Lluís Domènech i Montaner, de manera que la ciutat de Reus disposa d'una aproximació força ajustada a la realitat turística de la ciutat. Les estadístiques permeten concloure que, exceptuant el mercat rus, els visitants de totes les altres procedències s'han incrementat, amb l'especial incidència dels francesos.

Gaudí Centre, un 20% més de francesos

En el cas del Gaudí Centre, aquest estiu hi han passat 22.819 persones, un 26% menys que l'any 2014. Per procedències, destaca el visitant internacional (79%), entre el qual el turista rus continua essent el més nombrós malgrat un descens del 54% en relació a l'any passat, una baixada en línia amb allò que ha passat al conjunt de la Costa Daurada.

L'increment dels visitants francesos al Gaudí Centre ha estat molt significatiu (un 20%), tot i que no ha compensat la pèrdua de visitants procedents de Rússia. El 10% de visitants al Gaudí Centre són d'origen espanyol, el 8% d'origen català i el 3 % restant són d'origen reusenc.

És rellevant el fet que la resta de mercats (si s'exclou el rus) han experimentat un increment malgrat el context de crisi: l'espanyol ha pujat un 24%, l'internacional un 18% i el català un 2%.

Institut Pere Mata, creixement del 10%

L'espai visitable del Pavelló dels Distingits de l'Institut Pere Mata, obra de Domènech i Montaner, ha registrat durant la campanya estiuenca de 2015 un total de 2.199 visitants, un 10% més de visitants en relació a 2014. Un 40% de visitants d'aquest espai són d'origen internacional (la meitat dels quals francesos), un 20% d'origen espanyol, un 35% catalans i la resta reusencs (5%). En el cas de l'Institut Pere Mata la davallada de turisme rus no ha incidit significativament atès que aquest espai no entra habitualment en les preferències d'aquest visitant.

Cal dir que aquestes dades positives consoliden l'Institut Pere Mata com l'altre gran espai del turisme cultural de la ciutat, un espai turístic que durant la campanya estiuenca incrementa els dies i horaris de visita i passa a obrir de dilluns a dissabte matins i tardes, mentre la resta de l'any aquest recinte només es pot visitar de manera individual (no en grup i visita comentada) els dissabtes al matí.

Casa Navàs, increment del 45%

Pel que fa a la Casa Navàs, ha rebut un total de 907 visitants, amb un 38% d'origen internacional, un 18% d'espanyols, un 35 % de catalans i un 9% de reusencs. En comparació amb 2014 s'ha incrementat un 45% el nombre total de visitants, i destaca el fet que entre el públic internacional un 40% eren d'origen francès i un 21% d'origen rus. Després dels bons resultats de l'experiència de 2014, aquest any s'ha ampliat el nombre de dies de visita a la Casa Navàs i s'ha assolit una ocupació del 100% en totes les visites.

Aquesta casa monumental es pot visitar gràcies a un acord de l'Ajuntament de Reus amb els seus propietaris, que permeten que la casa es visiti en 3 grups reduïts de 10 persones 3 dies a la setmana.

Valoració positiva de l'Ajuntament

La regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles, ha explicat que les dades de visitants dels diferents espais que gestiona l'Agència Reus Promoció “confirmen que la capacitat d'atracció de turisme cultural a la ciutat és cada vegada més important i consolida el posicionament de Reus com a oferta de cultura, oci, gastronomia i comerç en relació a l'oferta tradicional de sol i platja de la Costa Daurada”.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges