Dijous, 08 d'Agost de 2024

Prop de 14.000 persones han passat pel Gaudí Centre entre juny i juliol

Es tracta d'un 10% més respecte al mateix període de l'any passat

03 d'Agost de 2017, per Redacció
  • El Gaudí Centre ha rebut prop de 14.000 visites entre juny i juliol

    Cedida

Les previsions municipals per la temporada d'estiu 2017, un cop transcorreguda la primera meitat de l'estiu, s'han complert. Això és que el que aquest dijous s'ha apuntat des de l'Ajuntament de Reus, que ha confirmat "la capacitat d'atracció de la ciutat per al turista de proximitat i la recuperació del visitant internacional, especialment pel que fa al d'origen francès i rus". Les dades sobre visitants dels primers mesos d'estiu revelen, segons fonts municipals, que "en el cas concret del Gaudí Centre hi ha hagut un 10% més de visitants en relació al mateix període de l'any 2016".

Els russos tornen al Gaudí Centre

Fonts del consistori han exposat, a banda, que l'Agència de Reus Promoció impulsa la seva campanya d'estiu, que va arrencar el passat 1 de juny i s'allargarà fins al 30 de setembre, "amb l'ampliació dels horaris d'obertura del Gaudí Centre, l'Institut Pere Mata i la Casa Navàs". Aquest estiu, com a novetat, l'Institut Pere Mata obre tamb els diumenges i festius, i el Gaudí Centre ofereix visites familiars cada segon diumenge de mes. Pel que fa als punts d'informació, "com és habitual, s'ha ampliat l'horari d'obertura de l'Oficina de Turisme i es reforcen altres punts d'informació com el del carrer de Sant Joan".

El punt d'informació de l'estació d'autobusos i el servei d'informador de carrer tornen a funcionar de juny a setembre. Enguany, la novetat és l'obertura d'un nou punt d'informació que dóna servei divendres i dissabtes, "també com a suport a les activitats del Reus Capital de la Cultura Catalana 2017". Per tot plegat, des de l'Ajuntament s'ha assegurat que "un cop engegada la campanya i quan ja s'ha arribat al seu equador, les dades corresponents als dos primers mesos revelen, doncs, un increment de visitants a la ciutat".

Pel que fa a les xifres, un total de 13.473 persones han visitat el Gaudí Centre durant els mesos de juny i juliol de 2017, de les quals un 13% han estat visitants en grup i un 84%, visitants individuals. El volum total de visitants representa un increment de 10% respecte la mateixa temporada l'any passat. Aquest increment es veu reflectit en el turista rus (19%) i el francès (17%). "El turista rus continua sent el principal visitant i s'observa una lleugera recuperació d'aquest mercat en comparació amb altres anys", segons fonts de l'equipament. A més del creixement del turisme francès, també es constata l'augment de visitants provinents d'Alemanya, el Regne Unit i els Països Baixos. Pel que fa el turisme de proximitat, destaca l'increment (43%) de persones procedents de la província de Barcelona.

Visitants atrets pel Modernisme

L'Institut Pere Mata ha rebut un total de 873 visitants, "fet que mostra que es manté la xifra de visitants pel que fa l'any passat". S'observa, però, un increment (8%) dels turistes internacionals, entre els quals destaquen en primer lloc els d'origen francès (22%). En aquest cas també es constata l'augment de visitants de Rússia, Alemanya i els Països Baixos. Per la seva part, un total de 545 persones han visitat la Casa Navàs durant el juny i el juliol. La xifra és molt similar a la temporada passada, un "fet lògic si es té en compte que no hi ha cap variació pel que fa a la quantitat de places disponibles". En aquest espai patrimonial el 43% de visitants han estat catalans (amb un 71% procedents de l'àrea de Barcelona), un 14% espanyols i un 22% internacionals, entre els quals destaquen els francesos, que han estat 30% del total de visitants internacionals.

També ha estat "remarcable" la presència de turistes russos, un 20% del total de visitants internacionals que han volgut conèixer la Casa Navàs.

La regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles, ha fet una valoració positiva de l'evolució de la temporada turística i ha recordat que aquest any s'ha plantejat “una campanya eminentment turística, orientada als segments potencials de visitants i posant en valor els principals aspectes de la ciutat com són el modernisme, les compres, la gastronomia i el vermut, amb l'objectiu d'allargar la seva estada a la ciutat, tot oferint una sèrie d'activitats suficientment atractives que permetin consolidar el turisme de proximitat, al temps que permetin també recuperar el visitant internacional”.

Les delícies reusenques

En aquest sentit, l'Agència Reus Promoció ha implantat la nova campanya de comunicació 'Reus, delícies d'estiu', amb l'objectiu d'incrementar el temps d'estada a la ciutat i les possibilitats de retorn per aconseguir una major quantitat de visites i despesa a la ciutat. L'objectiu, s'ha dit, és "captar l'atenció dels visitants potencials donant a conèixer la visita turística a Reus, una ciutat tranquil·la i de qualitat amb Modernisme, cultura, compres, gastronomia, productes locals; un conjunt de propostes molt pensades perquè els visitants gaudeixin d'una experiència positiva a la ciutat".

Per aquesta campanya s'han ampliat els punts d'informació al visitant, la presència de material promocional a les oficines de turisme de la Costa Daurada i als allotjaments turístics, "s'ha millorat el producte turístic, i s'estan realitzant accions comunicatives a premsa generalitzada i en mitjans del sector turístic". El cost del projecte és de 150.000 euros.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges