El Govern ha aprovat aquest dimarts que el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència CAT112 (Telèfon d’Emergències 112 de Catalunya) del Departament d’Interior, renovi els seus equipaments tecnològics amb una inversió de més de 2 milions d’euros. La inversió, de 2.092.597 euros, es distribuirà en cinc anualitats i implica l’adquisició, a través d’un concurs públic, dels gravadors dels 2 centres del CAT112 (Zona Franca i Reus). Aquests gravadors enregistren totes les trucades als telèfons d’emergències com a garantia d’un bon servei.
La inversió del Departament d’Interior en nous equipaments tecnològics també servirà per renovar i actualitzar les centraletes dels dos centres del CAT112, que són el punt d’entrada de totes les trucades al telèfon d’emergències 112 de Catalunya. Les centraletes necessiten una actualització constant, tant en maquinària com en programari, perquè el servei al ciutadà es doni de manera fiable i ininterrompuda les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.
A més, la inversió comportarà la renovació dels servidors del centre CAT112 de Reus, ja que els que actualment estan operatius són de l’any 2010. Amb l’actualització, el maquinari millorarà el rendiment de l’aplicació SENECA amb la que opera el CAT112, farà també disminuir els costos de manteniment.
Cada dia de mitjana el CAT112 rep més de 7.000 trucades. Els operadors del CAT112 atenen les trucades en català, castellà, anglès, francès i alemany, i els mesos d’estiu augmenta l’activitat al telèfon d’emergències.
El CAT112, en successives enquestes del Centre d’Estudis d’Opinió CEO, té una puntuació alta en l’atenció als ciutadans. Així, el 87% dels ciutadans que han trucat al telèfon d’emergències 112 qualifiquen l’atenció rebuda com a “bona” o “molt bona”.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics