La privilegiada ubicació de les vinyes de Milmanda situades a la Conca de Barberà han permès als seus propietaris, la família Torres, treure al mercat un nou vi cent per cent chardonnay anomenat 'Sons de Prades'. Estrenat amb l'anyada 2014 i avalat ja per la Medalla d'Or del certamen internacional Chardonnay du Monde 2016, ha estat presentat formalment en societat aquest dijous anunciant la seva vocació de singularitat. En total, 1.000 caixes amb 12 ampolles cadascuna exportades a 80 mercats i destinades exclusivament a la restauració.
El director general dels cellers, Miguel Torres, ha escollit el castell de Milmanda com escenari per a donar a conèixer aquest segon fill (la primera producció data del 1985) d'una finca que compta en l'actualitat de 75 hectàrees de vinya integrades dins de la denominació d'origen Conca de Barberà. La seva presidenta, Mariona Rendé, ha intervingut per recordar que els 26 cellers i 907 viticultors adherits sumen una superfície de vinya de 3.700 hectàrees. "L'any 2015 vam comercialitzar 756.000 ampolles al mercat nacional i 244.00 al mercat exterior, gràcies en bona part a l'esforç de la casa Torres".
Envoltat per la tradició i història d'un paratge adquirit i rehabilitat per la família l'any 1979 i que des del segle XII feia les funcions de baluard defensiu del Monestir de Poblet, Torres ha definit el seu producte com un "vi blanc d'aroma fresc i elegant, amb personalitat pròpia i molt especial respecte a l'anterior vi de la mateixa finca i amb un sabor que s'allarga en boca". Unes qualitats que són fruit del procés d'elaboració, amb una cuidada selecció dels raïms, una fermentació parcial en barrica i posterior fermentació malolàctica i una criança en bótes noves de roure francès durant sis mesos i uns altres sis mesos en ampolla.
'Sons de Prades' fa referència a la serra que es veu des del Castell de Milmanda i que evoca des dels perfums de romaní, farigola o ginebró que s'hi poden trobar fins a condicionants atmosfèrics que permeten modelar un clima més continental que no pas mediterrani ideal (juntament amb un sòl amb gran capacitat de retenció d'aigua i amb un important contingut en carbonat càlcic) per al desenvolupament de la varietat chardonnay.
L'alcaldessa de Prades, Lídia Bargas, ha tingut oportunitat de participar activament en la presentació d'un vi que, al capdavall, fa ús del nom de la seva localitat. Ho ha fet rebent prèviament els periodistes al Centre d'Interpretació de les Muntanyes de Prades amb la intenció "d'aprofitar les sinergies amb la casa Torres per vendre el meu municipi de cara a obrir noves perspectives de futur". Poble de 600 habitants durant l'hivern però que es dispara fins als 6.000 en èpoques d'estiu o de festes com Nadal i Setmana Santa per l'elevada presència de segones residències, Bargas ha tret pit dels 1.140 llits d'oferta d'hostaleria que poden oferir, del teixit empresarial i del múscul de l'oferta turística de què disposen (fins al punt que "ara l'atur és pràcticament zero i costa trobar gent per a treballar"). També del canvi de rumb donat a una agricultura que busca alternatives a la patata i a l'avellana, i té les esperances posades en els "dos cultius alternatius que estem experimentant. El primer és la poma de muntanya, amb 2.000 pomeres plantades amb la col·laboració de l'IRTA i que sembla que donaran bons resultats, i el segon el llúpol, donat que sembla que Prades és un lloc ideal per al seu cultiu".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics