Va començar amb una guitarra d’Eric Clapton i va continuar com a propietària d’una de les col·leccions més importants del món d’objectes de valor commemoratius d’icones de la música, que exhibeix als seus locals de culte repartits per tot el món. Ara l’empresa nord-americana Hard Rock, una de les marques més conegudes del món i que té establiments a 75 països, serà qui desenvoluparà el macrocomplex d’oci i joc que la Generalitat impulsa als terrenys del centre recreatiu i turístic (CRT) de Vila-seca i Salou, conegut popularment com a BCN World –malgrat les protestes inicials de la gent del territori, que no veu per enlloc el nom ni de Tarragona, ni de Salou, ni de Vila-seca ni de Costa Daurada–.
Tindrem a casa, a tocar de Port Aventura i del recentment inaugurat Ferrari Land, el que es ven com un dels complexos d’oci i joc més importants d’Europa, amb hotels, establiments comercials i d’oci i joc, que ocuparà un total de 101,7 hectàrees. I això que s’ha redimensionat respecte a les previsions inicials, amb una reducció de l’espai destinat a joc (que serà de 30.000 metres quadrats, la meitat dels previstos) i també de l’alçada dels edificis. Sí que s’ha mantingut, en canvi, una de les propostes més polèmiques: la rebaixa de l’impost que pagaran els casinos, que passarà del 55 al 10%. La de BCN World és una operació gegant, amb una inversió milionària i amb la promesa de milers de llocs de treball nous i d’ingressos també milionaris. Serà, diuen, un centre de referència mundial. Però el seu impacte en el territori també serà gegant, immens. I ens falta encara molta informació en aquest sentit. De moment, el 10 de juliol es presentaran en un acte públic els detalls arquitectònics, econòmics i d’explotació de la proposta de Hard Rock. Una altra cosa és si aquest és el model turístic que volem. Però en aquest debat –si és que s’ha permès el debat– sembla que ja no es pot fer marxa enrere.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics