Dimarts, 26 de Novembre de 2024

El per què no aniré a votar l'1-O

26 de Setembre de 2017, per Clara Rivas

Aquest escrit va dedicat a una amiga que m'estimo molt.

Diré per qui no em coneix que sóc comunista i marxista, i crec que ho sóc no només de boca cap en fora, sinó de fets. Ni tampoc responc com el que s'ha estat veient fins ara del comunisme.

El Manifest comunista ve a dir entre altres coses, que en la societat moderna el proletari és l'única classe social que la seva emancipació significarà l'emancipació de tota la humanitat mitjançant la revolució i això significa: l'abolició de la propietat burgesa (avui multinacionals, etc.), les classes socials i l'estat, per tant diu que per superar el capitalisme la massa treballadora sigui de l'estatus que la vida li hagi assigna,t s'han d'unir per a fer possible aquesta utopia. Per l'altre costat, la conscienciació revolucionària d'aquesta mateixa massa treballadora podria forçar que arribés una república federal, amb una organització territorial federal com a única possibilitat d'arribar a una República catalana en pau dins dels pobles ibèrics.

Dit això, explicaré per què no aniré a votar el pròxim dia 1 d'octubre:

En política, tot havent-se posat de moda, no es pot jugar amb el sentiment de les persones i menys, embolcallant-se amb la bandera, s'han d'exposar propostes i fer propostes, la qual cosa no s'està fent.

Des de fa anys l'únic que s'ha sentit a dir és que Espanya ens roba, això és una explicació molt pobra i no totalment certa, ja que també s'hauria d'explicar per què Catalunya no té el concert econòmic com el País Basc, però això repetit fins a la sacietat és el que queda en la societat.

Després hem de veure qui són els que ens proposen la independència i de la manera tan insistent i barroera ho han estat i estan fent com si solament hi hagués una veritat.

Jo des del primer dia he estat preguntant, i quan retirem la bandera, a què ens trobarem un territori més o menys pla o un precipici, i la resposta ha estat sempre: "Després ja ho veurem" o "decidirem entre tots". I jo pregunto: i mentre decidim com funcionarà el país, per fi arriba la resposta detallada en el document "Proposició de Llei de Transitorietat, Jurídica i Fundacional de La República", on es diu:

Article 4. Dret de la Unió Europea i dret internacional

1. El dret de la Unió Europea manté la seva naturalesa i posició respecte el dret intern. Com s'entén, si quan es trenqui amb la resta de l'estat es deixa de ser de UE.

Article 10. Continuïtat del dret vigent

1. Les normes locals, autonòmiques i estatals vigents a Catalunya en el moment de l'entrada en vigor d'aquesta Llei, es continuen aplicant en tot allò que no contravingui la present Llei i el dret català aprovat amb posterioritat.

2. També es continuen aplicant, d'acord amb aquesta Llei, les normes del dret de la Unió Europea, el dret internacional general i els tractats internacionals.

Article 15. Continuïtat dels tractats internacionals

1. Els tractats internacionals celebrats pel Regne d'Espanya que siguin d'aplicació a Catalunya, sempre que la seva aplicació no resulti incompatible amb l'objecte i la finalitat del tractat o canviïn radicalment les condicions de la seva execució, es continuen aplicant a Catalunya, integrant-se en el seu ordenament jurídic fins que s'acordi la seva retirada, es renegociïn d'acord amb les normes del dret internacional o es vegin substituïts per un nou tractat internacional.

2. En el termini més breu possible, el Govern declararà la inaplicació dels tractats que incorren en les incompatibilitats del paràgraf anterior. Quan els tractats haguessin estat autoritzats parlamentàriament, caldrà sotmetre la inaplicació a l'aprovació del Parlament.

3. En el termini d'un any, el Govern sotmetrà al Parlament el llistat de tractats internacionals aplicats a Catalunya que haguessin estat autoritzats parlamentàriament. Sobre la base d'aquest llistat, el Parlament autoritzarà l'adopció de l'acte de notificació de continuïtat, renegociació o retirada a les altres parts d'aquests tractats. Quan els tractats no haguessin estat autoritzats parlamentàriament, el Govern adoptarà la decisió i la comunicarà al Parlament.

4. Mentre el Parlament no dicti una nova disposició, el procediment per a la celebració de tractats internacionals és el reglat a la Llei sobre Tractats i d'altres acords internacionals, amb les adaptacions necessàries al nou ordenament jurídic que s'estableixin en el decret llei de desenvolupament d'aquesta Llei fundacional i de transitorietat.

Article 21. Acords amb l'Estat espanyol en matèria de personal i de contractes

1. El Govern ha d'impulsar la formalització d'un acord amb l'Estat espanyol per establir un règim de col·laboració per a la integració en l'administració de la Generalitat del personal de l'Estat espanyol que presta els serveis a Catalunya.

2. El Govern ha d'impulsar un acord amb l'Estat espanyol per establir un règim de col·laboració per a la successió en els contractes que siguin d'interès per a ambdues parts. Ja hi ha alguna cosa pactada?, i ni l'oposició en el parlament ni la població en sap res.

TÍTOL V. Poder judicial i administració de justícia

4. El president o presidenta del Tribunal Suprem és nomenat pel president o presidenta de la Generalitat a proposta de la Comissió Mixta prevista a l'article 72.

Aquest document va ser aprovat pels membres independentistes del Parlament sense possibilitat de discussió.

Bé passem en un altre punt, ningú ha dit com sobreviurem fins no posar en marxa aquest projecte, d'on es trauran els diners per tirar endavant Catalunya, ni quin preu haurem de pagar i a qui?

Segon el Sr. Puigdemont tindrem un exèrcit, això no és nou, ja ho havia dit abans el Sr. Mas, pregunto d'on traurem els diners per posar-lo en marxa. A la curta o a la llarga es voldrà entra a l'OTAN? La resposta que se'm va donar és que si governa l'esquerra, no s'hi entrarà, ja que a Catalunya quan es va votar per l'entrada d'Espanya va sortir NO, i pregunto i si l'esquerra no governa?

Però amb tot això, ningú parla de com serà la sanitat, l'educació, la dependència, etc., serà publica o privada? I si, ha de ser publica, perquè s'ha estat privatitzant?

A què es farà amb els que no tenen habitatge, o no tenen treball, etc. I els jubilats o pensionistes? És cert, és el govern de l'estat que als que estan cobra'n els hi ha de seguir pagant, però ja està parlat o negociat, estaran sis mesos o més esperant que se'ls hi pagui?

A què passarà amb les empreses de capital estranger o no, quan hagin d'exportar fora.

A quin preu importarem, el poble ho sap tot això? Jo crec que no, ja que se'ls ha venut que tot serà una panacea.

Ja us adoneu que ja ningú parla de les corrupcions d'aquí i d'allà. En definitiva, ningú m'ha explicat com serà la vida de les persones en aquest món paradisíac per a qui ha tingut interès per a organitzar tot això.

I voldria que algú m'expliques per què se'ns ha portat a tot això si tant uns com els altres sabien que l'estat no ho permetria, i entre els uns y els altres ens estan portant a un fraccionament de la societat catalana saben que això no s'acabarà com pensen molts independentistes.

Espero haver donat una mica de llum a la majoria dels que no entenien per què deia que no aniria a votar i també espero que els que m'han estat insultant i menyspreant per no pensar com ells aprenguin a respectar als qui no pensen com ells perquè en teoria tots tenim dret a expressar-nos, o no?

 

Etiquetes: 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (4)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Jordi   28 de Setembre de 2017

Comunisme caviar

Comunistes preocupant-se per què passarà amb les empreses de capital estranger i els seus interessos comercials. Quins comunistes.... Els preocupa més el compte d'explotació de Dow Chemical que la repressió brutal de l'estat?
Jo no l'insultaré senyora Rivas, no cal. Vostè mateixa s'ha retratat, igualet que alguns corifeus que li fan la claca per aquí.

Ganxet  27 de Setembre de 2017

Anton

De que s ofenden vostes? Qui va retirar urnes el 2014, els mossos per ordre de ....... Va que voste sol es por respondre, qui fa escrache a polítics, a familiares de politics, posa cartells amb fotos de gent que no pense com els sesecionistes, qui es salta l Estatut, perque no els conve, qui posa a dit a presidents. Podría seguir pero es perdre el temps amb els que estan abduits, pels "democrates del univers".

Ramon Salvat Guarque - Reus  27 de Setembre de 2017

Pais de "democrates" de tota la vida.

Secretaris judicials que tenen que fer la seva feina encaputxats, vehicles policials destruïts, i agents de l’ordre insultats i encerclats, alcaldes i regidors progressistes i catalanistes assenyalats i ultratjats, carrers embrutats, mestres i pares “guais” i “revolucionaries” que fan anar a la canalla de manifestacions, els de l’ANC i Omniun proposant llistes dels qui no anirem a votar, el “President” mes ridícul de la historia de Catalunya, advertint de que “el poble català” - condició que semblen tenir nomes els independentistes- ,se’n recordarà dels qui estan en silenci....tot molt democràtic, tot molt bonic, especialment quan la majoria de gent “tant demòcrata” que ara ens dona lliçons no l’hem trobat mai, però mai, a manifestacions per l’ensenyament públic, la sanitat publica etc,etc,etc,.

Anton Baiges  27 de Setembre de 2017

Malgrat la repressió... votarem!

Amenaces a periodistes, pàgines web tancades, cartes intimidatòries a les direccions de centre, ocupacions policials d'impremtes i seus de partits polítics, requisament de cartells a les entitats, prohibició d'actes polítics (Podemos inclòs), persecució policial implacable d'urnes i paperetes... I la sra. Clara Rivas no en diu res de res. Té memòria selectiva. Ben curiós, aquest 'comunisme' que defensa l''estatu quo' poderós espanyol, monarquia i sistema de partits constitucionals inclosos, abans que donar la veu democràtica al poble. Ben curiós... I lamentable.