Reus Transport ha promocionat un seguit de bones pràctiques als autobusos, amb l’objectiu de millorar el servei i la comoditat dels usuaris. Tots els vehicles de la flota incorporen un dels missatges al lateral del vehicle, i també s’han editat calendaris de butxaca per fer-ne difusió.
Des del 2001, Reus Transport, l’empresa municipal que presta el servei de transport urbà a la ciutat, encarrega una enquesta de satisfacció entre els usuaris. La darrera, que correspon a l’any 2015, va qualificar el servei amb un 8,27 de puntuació mitjana, en una escala de 0 a 10. En aquest estudi, la valoració d’aspectes com la neteja, la conservació, la comoditat i la seguretat dels autobusos es mantenia o creixia, i en tots els casos, se situava al voltant del 8.
Per mantenir aquests estàndards de qualitat, Reus Transport ha posat en marxa una campanya per millorar el seu servei, que fa especial incidència en les bones pràctiques a la parada i al bus. Segons el regidor d’Urbanisme i president de Reus Transport, Marc Arza, “amb aquesta campanya volem destacar quines actituds i petites accions ens ajuden a millorar encara més el servei que presta Reus Transport”.
Il·lustracions per explicar els consells
A partir de la setmana que ve, es podran veure les imatges de la campanya a 13 autobusos i es repartiran calendaris entre els usuaris, per difondre els consells a partir d’il·lustracions i missatges. Per exemple, es recomanen un seguit de mesures per millorar l’accés al bus, com aixecar la mà de forma clara si es vol que l’autobús s’aturi a la parada, portar l’import exacte, mostrar la targeta clarament al conductor o sortir sempre per la porta del darrere, per no obstaculitzar l’entrada de viatgers.
Dins de l’autobús, es recorda la necessitat de deixar el passadís lliure sempre que sigui possible i de respectar els seients per a persones amb mobilitat reduïda, així com l’espai reservat per a cotxets infantils i cadires de rodes. També es recalca que cal respectar els altres viatgers i el vehicle, agafar-se si no hi ha seients disponibles i prémer amb temps suficient el botó que sol·licita la parada.
Reus Transport ha editat 6.000 unitats del calendari del 2017. Per aconseguir-lo cal fer dues recàrregues a la targeta o abonament de transport, en qualsevol punt de venda i recàrrega de la ciutat, a partir del 20 de desembre. A més, també es regalarà una entrada per al Parc de Nadal.
També al Parc de Nadal
L’estand de Reus Transport al Parc de Nadal repartirà calendaris entre els infants que participin en les activitats previstes al seu aparador.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics