"Els gestors de l'Aeroport de Reus juguen a la ruleta russa amb la seguretat dels aterratges". D'aquesta manera qualifica el sindicat UGT el fet que els dies 12 i 16 de gener, les instal·lacions reusenques operessin sense Tècnic de Sistemes de Navegació Aèria a la torre de control. Aquests treballadors són els responsables d'evitar que les aeronaus es desviïn durant els aterratges, especialment, quan hi ha poca visibilitat. Els dies esmentats, i segons indiquen des del sindicat, es van produir 64 operacions d'aviació privada i comercial, i 4 van ser en horari nocturn.
Des de la UGT alerten que si es produís una desviació no es detectés, la nau podria sortir de la pista d'aterratge, amb el perill que comporta. A més, el sindicat denucnia que la direcció de l'aeroport fa servir un procediment per tal d'amargar "la mala gestió i la falta de personal". En casos excepcionals d'emergència sobrenvinguda al tècnic que està de servei, es potinformar a les dependències aeroportuàries no compten amb supervisió.
"Els gestors de l’aeroport de Reus (Aena i Enaire) van fer retallades de personal el 2013 a l’empara de la crisi, i ara no poden cobrir la grip de cap Tècnic de Sistemes de Navegació Aèria", indica UGT en un comunicat. Des del sindicat crituqen que des que Aena va sortir a borsa, l'empresa resparteix dividends als accionistes cada any, "i en paral·lel, elmina barreres de seguretat com aquesta i deixa únicament a mercè de la probabilitat que es produeixi una incidència i acabi en catàstrofe".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics