'Vins amb DO Mercats de Reus' és una nova iniciativa del Mercat Central conjuntament amb el celler El Magatzem per posar en valor el vi del territori a partir d’un enfocament humà i paisatgístic. L'objectiu de la iniciativa és descobrir el vi des d'un punt de vista d’humanitat i naturalesa, amb una aproximació que no sigui tècnica perquè tothom la pugui captar. En un total de 3 sessions, cada tast es planteja com una conversa tranquil·la amb els elaboradors de vi per conèixer la seva filosofia de vida, la manera d’interpretar un tros de terra, una varietat o d’assumir un clima.
El regidor de Promoció Econòmica i Coneixement, Josep Baiges, ha assegurat que "amb aquesta activitat el Mercat Central busca aportar valor afegit a la cultura del vi, fent-ne pedagogia entre els seus clients i contribuint a apuntalar la cultura del vi". A més, ha recordat que els reusencs i les reusenques "hem de ser els primers a creure'ns els vins del territori". Les sessions presenten tres de les sis denominacions d'origen que hi ha al territori: la DOQ Priorat, la DO Tarragona i la DO Conca de Barberà. Els tastos seran presentats per la periodista especialitzada en el món del vi, Ruth Troyano, la qual ha destacat que "volem que les persones puguin sentir-se partícips dels tastos", a més de ressaltar que "Reus és molt més que vermut i és una gran manera de dinamitzar el Mercat Central les tardes dels dijous".
La primera sessió serà aquest 19 d'octubre a les 6 de la tarda, amb la DOQ Priorat com a protagonista. Es parlarà sobre un projecte emergent, relativament nou, d’una enòloga jove però amb molta experiència, Sandra Doix, qui elabora vins d’alta gamma a Poboleda. La segona trobada, el 16 de novembre a les 6 de la tarda, transportarà als assistents a Vila-seca, amb el projecte d’Eduard Morell, de Vinyes del Terrer. L'última sessió, l'1 de desembre a les 6 de la tarda, tornarà de nou a l’interior del Camp de Tarragona, però en aquest cas a la DO Conca de Barberà, amb el Celler Josep Foraster i vins de trepat que han estat fins i tot recomanats al New York Times.
Els tastos es faran a la parada del celler El Magatzem i cada dia comptaran amb la participació activa d’altres parades del mercat per acompanyar el vi amb producte fresc i elaborat. El nombre de places per cada tast és limitat i cal fer inscripció prèvia gratuïta al Magatzem. Els organitzadors han explicat que si l’acollida dels clients del mercat és bona, està previst fer-ne una segona edició durant el primer semestre de 2024.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics