Un altre disbarart
Un altre disbarat. Posar els carrils bici a la calçada amb unes aceres infrautilitzades. Que no hi hagi cap desgracia.
El projecte ha comptat amb un pressupost superior als 33.000 euros
El nou carril d’ús exclusiu per a bicicletes a l’avinguda de Falset ha entrat en funcionament aquest passat cap de setmana, una vegada acabades les obres de construcció que han adaptat un dels tres carrils (l’avinguda en tenia un de sortida i dos d’entrada) per tal de reconvertir-lo en carril bici. El projecte és fruit del consens de tots els grups municipals, representants a la comissió especial per a la redacció del pla específic per a la mobilitat en bicicleta.
El projecte, amb un pressupost de 33.194,66 euros (IVA inclòs), ha contemplat la reordenació de la avinguda de Falset des de la plaça del Nucli fins a l'alçada del carrer Recasens i Mercader amb un carril bici de doble sentit de circulació de 2,5 metres d'amplada. L’obra ha inclós el fresat del paviment i reparacions del ferm, així com la nova senyalització horitzontal del carril bici. El projecte també inclou estudiar la continuïtat d'aquest carril fins a l’estadi municipal de futbol, a través de la vorera del carrer de Recasens i Mercader. En aquest sentit, des de l’Ajuntament de Reus s'ha apuntat que es pretén "impulsar un seguit d'actuacions en favor de la bicicleta, entesa com un element clau per a l'organització de la mobilitat al conjunt de la ciutat".
Aparcaments per a les bicicletes
Les accions dutes a terme tenen com a objectiu "normalitzar l'ús de la bicicleta i afavorir-ne la convivència amb els vianants i els altres mitjans de transport". El consistori ha exposat que la xarxa municipal d’aparcaments (integrada pels pàrquings de la Llibertat, La Fira Centre Comercial, Sant Ferran, Oques, Passeig Prim, Pastoreta, Baluard i Carrilet), incorpora una zona d’aparcaments per a bicicletes a cadascun dels vuit pàrquings. Aquestes places són gratuïtes i estan vigilades, amb el mateix servei de videovigilància dels pàrquings municipals connectat al Centre de Control Central de l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis.
Els nous espais per a bicicletes s’han ubicat en indrets visibles dins dels aparcaments i al costat d’una sortida de vianants. En tots els casos, l’espai per a bicicletes es troba a la planta -1 dels pàrquings i a tocar d’un ascensor, des d’on es pot accedir amb la bicicleta. Fonts municipals han explicat que l’augment de les places d’aparcaments per a bicicletes és "només una del seguit d’actuacions en favor de la bicicleta com a mitjà de transport".
D'aquesta manera, el consistori ha subratllat que el passat mes de novembre s'ha obert el concurs públic per adjudicar el contracte per a la redacció del pla específic de la bicicleta a Reus, "l’eina que ha de permetre el desenvolupament de la bicicleta a la ciutat" a partir de diversos aspsctes, tals com la definició d'una xarxa destinada a les bicicletes a nivell municipal i supramunicipal, la senyalització dels carrils o la redacció d'una normativa per afavorir l'ús d'aquest mitjà de transport.
Un altre disbarart
Un altre disbarat. Posar els carrils bici a la calçada amb unes aceres infrautilitzades. Que no hi hagi cap desgracia.
Al viu dal ajuntamen
per Reus es permet anna amb bicicleta par ceras de 1 m i no passa resamb al perill pals vianansvoleu dir que no en feu un gra masa
Error.
A l'article diu que tenia 2 carrils d'entrada i un de sortida, i no és així, tenia 2 en cada sentit, s'han menjat un carril de sortida de reus, tenint les voreres que té aquesta avinguda és vergonyós el que han fet. Senyor Alcalde perquè sempre perdem els mateixos????
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics